Kwaliteitscontroles reiniging
Schoonmaak en geaccrediteerde controles, gedetailleerde rapporten, actieplannen, gegevensverzameling in het veld en kruisanalyse
Neem contact op met onsForts de notre expérience, nous avons développé une expertise dans le nettoyage et nous vous assistons pour auditer la qualité des prestations de votre fournisseur de services.

Op elk moment tijdens je contract kunnen we externe controles en audits uitvoeren om de kwaliteit van onze diensten te meten.
Het belang van kwaliteitscontroles bij het schoonmaken
Het uitvoeren van
kwaliteitscontrole van de schoonmaak is essentieel om hoge normen van
hoge normen van hygiëne en netheid.
Deze kwaliteit maken het mogelijk om nauwkeurig te beoordelen of de geleverde diensten voldoen aan de eisen die in het contract zijn vastgelegd, door eventuele tekortkomingen of risicogebieden snel op te sporen risicogebieden. Ze geven een duidelijk beeld van de prestaties en prestaties en mogelijke verbeteringen.
Door problemen problemen te identificeren zodra ze zich voordoen, vergemakkelijken kwaliteitscontroles proactieve proactieve aanpassing van reinigingsprocessen en -methoden.
De controlerapporten leveren waardevolle gegevens op om om de juiste verbeterplannen te implementeren (training van personeel, proceswijzigingen, enz.).
De FLASH 2.0-regelmodule
De FLASH 2.0 controlemodule van de QUALIPSO Suite is een innovatief digitaal hulpmiddel dat we hebben ontworpen om een nauwkeurige en strenge controle te garanderen van de kwaliteit van schoonmaakdiensten.
Met de FLASH 2.0-module kunt u objectieve kwaliteitscontrole op basis van nauwkeurige criteria, in overeenstemming met criteria, in overeenstemming met EN 13549 , een norm die bekend staat om zijn strenge en strenge normen voor het beoordelen van in de schoonmaakindustrie.
FLASH 2.0 kan worden gebruikt op een smartphone of tablet (iOS of Android) via de IPSO Mobile-applicatie . Controles worden dus in realtime en direct in het veld uitgevoerd. Dit maakt het mogelijk om
betrouwbare gegevens die onmiddellijk kunnen worden gesynchroniseerd voor een optimale
voor een optimale bewaking van de diensten.
Of het nu gaat om een eenmalige inspectie of een terugkerende fLASH 2.0 biedt u een nauwkeurige, objectieve controle die perfect aansluit bij de vereisten van uw contract.
De vereisten van de norm EN 13549
Onze tests voldoen in elk opzicht aan de EN 13549 norm.
Een inspectie is een momentopname van een situatie op een bepaald moment.
Het doel
is het objectiveren van een waarneming die over het algemeen subjectief is.
De klant betaalt voor 100% dkwaliteit. Tot 15% dniet-kwaliteit wordt geaccepteerd. Een inspectie moet daarom minimaal 85% au gemiddeld zijn.
Het minimale aanvaardbare kwaliteitsniveau (AQL ) hangt af van de categorie van de ruimte.% d% d% d% dDe AQL is bijvoorbeeld vastgesteld op 90 jaar voor een slimme werk- of sanitaire ruimte, 85 jaar voor een traditioneel kantoor of kitchenette, 80 jaar voor een secundaire gang en 75 jaar voor een technische ruimte of parkeergarage.
De AQL kan worden aangepast aan uw behoeften.
Le
contrôleur procède toujours de la même manière dans tous les types de locaux et vérifie au moins un exemplaire de chaque type d'objet dans un local
(fictif). Il en contrôle 25 % s'il y en a plusieurs.
Pour chaque objet contrôlé, il note les manquements constatés : poussières, taches, tartre, etc.
Het gewicht van fouten hangt af van het type object dat wordt geïnspecteerd (vloer, werk of meubels) en het aantal objecten dat in elke kamer moet worden geïnspecteerd.
De inspecteur zal geen non-conformiteiten noteren die zich sinds de laatste schoonmaakoperatie hebben voorgedaan. Hij zal bijvoorbeeld geen rekening houden met kruimels op een keukentafel om 11 uur 's ochtends.
Bemonsteringsruimten
Om ervoor te zorgen dat de resultaten statistisch representatief zijn, is de kwaliteitscontrole gebaseerd op het nemen van steekproeven op uw locatie in overeenstemming met de ISO 2859-norm.
ISO 2859 schrijft de bemonsteringsregels voor op attributen gebaseerde inspecties voor batchgewijze inspecties, geïndexeerd volgens het aanvaardbare kwaliteitsniveau (AQL).
De ISO 2859 norm stelt 3 soorten monsterneming voor: diepgaande, normale en lichte monsterneming. QUALIPSO heeft zijn eigen monsternemingscurve ontwikkeld (blauwe curve op het bijgevoegde diagram). Deze curve is veeleisender dan de diepgaande bemonsteringscurve voor kleine gebouwen en is vergelijkbaar met de lichte bemonsteringscurve voor grote gebouwen.
Uiteindelijk omvat een inspectie een vooraf bepaald aantal bedrijfsruimten per AQL.
Standaard, gestandaardiseerde of geaccrediteerde controles
Er zijn 3 soorten controle:
- geaccrediteerd : ze
voldoen strikt aan de ISO 2859-norm op het gebied van monsterneming EN gaan vergezeld van een door de klant ondertekende 'contractreview', aan te passen aan elke verandering
aangepast aan elke verandering.
Dit zijn de enige controles die het BELAC-logo dragen . Ze worden dus automatisch erkend door de sociale partners sociale partners. - gestandaardiseerd: ze
voldoen aan ISO 2859 wat betreft steekproeven, maar gaan niet gepaard met een contractbeoordeling
beoordeling.
- normen: deze waarvoor bemonstering niet mogelijk is omdat de structurele gegevens omdat we de structurele gegevens (metingen) niet hebben.
Wanneer hij een inspectie in het veld voltooit, synchroniseert de inspecteur deze met QUALIPSO Suite. Wanneer ze terugkeren naar hun kantoor, kunnen ze een opmerking toevoegen en deze vervolgens valideren.
De cheque wordt dan automatisch verstuurd naar alle mensen die deze moeten ontvangen.
De inspectierapporten die worden gegenereerd door de FLASH 2.0-toepassing bieden een gedetailleerd, diepgaand overzicht van de reinigingskwaliteit. Ze bestaan uit de volgende onderdelen:
- het algemene resultaat: conform of niet-conform
- resultaten door AQL
- veranderingen in het totale resultaat voor dit gebouw, per maand
- resultaten per bedrijfscategorie
- een gedetailleerde lijst van de geïnspecteerde bedrijven en de punten die zijn berekend op basis van de geconstateerde tekortkomingen.
- een analyse van tekortkomingen
- opmerkingen van de inspecteur
- foto's genomen om de belangrijkste tekortkomingen te illustreren
Bovendien kan een hele reeks analyserapporten worden gegenereerd, afhankelijk van de behoeften van de klant, bijvoorbeeld :
- een algemeendashboard
- een rapport met maandelijkse resultaten voor alle gebouwen
- een rapport met een analyse van fouten per object/inventaris als geheel of voor een specifieke categorie gebouwen.
Hierdoor kunnen corrigerende actieplannen worden opgesteld met een onmiddellijke impact op de schoonmaakkwaliteit. - enz.