Aanmaken van specificaties

Houd volledige controle over uw software-installaties. We kunnen je helpen bij het opstellen van de technische en administratieve clausules, het kwaliteitshandboek, SLA's en KPI's, het selecteren van de serviceprovider en het opstellen van het gunningsrapport.

Neem contact op met ons
Onze toegevoegde waarde

Met vele jaren ervaring heeft QUALIPSO een diepgaande expertise en een gedetailleerd begrip ontwikkeld van de vereisten en specifieke kenmerken van contracten in de publieke en private sector op dit gebied.

Wanneer moet je ons bellen?

Aan het begin van het project of tijdens het project, assisteren wij u bij het opstellen van een bestek dat is afgestemd op uw situatie.




Principes van een goed bestek

Een goed bestek is de basis voor het toekomstige contractbeheer (schoonmaak, onderhoud van groenvoorzieningen,...) en moet de middelen voorzien om te zorgen dat de verwachte kwaliteit wordt geleverd.

Le cahier des charges doit permettre :

  • de donner le plus d'informations possibles aux soumissionnaires afin d'éviter la prise en compte de marges de sécurité trop importantes;
  • de sélectionner votre prestataire sur des bases objectives;
  • de gérer le contrat de manière simple et efficace : SLA's, KPI's et pénalités ou bonus. 

Onze teams zullen nauw met u samenwerken om uwstrategie en uwspecifieke behoeften te begrijpen, om overeenstemming te bereiken over de frequenties van de diensten en deze te vertalen naar detechnische clausules.

Onze bestekken stellen eenresultaatverplichting voor regulier werk. Deze kan worden gecontroleerd door kwaliteitscontroles. 

Par ailleurs, nous séparons du travail régulier tous les travaux de basse fréquence, tels que les travaux spécifiques sur les sols, les vitres et les éléments particuliers, ou encore les travaux dans des locaux nettoyés uniquement en basse fréquence.  Cette distinction entre travail régulier et travaux de basse fréquence permettra par la suite de ne facturer que les travaux qui auront été réalisés et validés.

Duidelijkheid en eenvoud zijn de sleutelwoorden voor een succesvol bestek.

Hulp bij het opstellen van specificaties

Wij kunnen je helpen bij het opstellen van de technische en/of administratieve gedeelten.

Nos cahiers des charges associent une obligation de moyens et une obligation de résultat. En effet, pour le travail régulier, nous préconisons de spécifier les fréquences de passage tout en les couplant à une obligation de résultat.

Onze specificaties omvatten het opstellen van SLA's (Service Level Agreements) en bijbehorende KPI's (Key Performance Indicators) voor human resources, technische resources, operationeel management enkwaliteitsmanagement.

In het kader van openbare aanbestedingen kunnen wij u helpen bij het opstellen van de criteria voor het selecteren van dienstverleners en de criteria voor het gunnen van het contract. 

Prijs inventaris

Om de prijsinventaris op te maken, moeten we eerst de volgende structurele informatie voor elke kamer verkrijgen: de code, de benaming, de categorie (gang, kantoor, vergaderzaal, enz.), het vloertype en tot slot of de kamer overdag, 's nachts en/of in het weekend moet worden schoongemaakt.

Door te investeren in het verzamelen van deze gegevens kun je tijdens de hele duur van het contract besparen. Sterker nog, hoe nauwkeuriger de informatie die aan schoonmaakbedrijven wordt verstrekt, hoe minder foutmarge zij zullen hebben in hun offerte.

We maken een prijsinventarisatie voor je die het gemakkelijk maakt om aanbiedingen te vergelijken en te analyseren. Hiervoor gebruiken we de CASH-module van de QUALIPSO Suite.

Het enige wat schoonmaakbedrijven hoeven te doen is een uurtarief en werktarief voor elke kamer invoeren in de prijslijst.

Kwaliteitshandboek, SLA's en KPI's

In samenwerking met je teams stellen we een kwaliteitsrepository op met daarin de Service Level Agreements en de middelen om deze te meten(Key Performance Indicators). 

We besteden bijzondere aandacht aan human resources, technische resources, operationeel management, kwaliteitsmanagement en milieubeheer.

Met betrekking tot kwaliteitsmanagement, bijvoorbeeld, beschrijven we precies hoe het zal worden beoordeeld, in overeenstemming met de norm EN 13549.

Aanbiederselectie 

We kunnen je helpen de serviceprovider te kiezen die het beste aan je eisen voldoet. 

Zodra we de aanbiedingen ontvangen, importeren we hun gegevens in de CASH-module, die een vergelijkingsrapport van alle aanbiedingen genereert. 



We kunnen gemakkelijk eventuele fouten of problematische productiesnelheden opsporen die te traag (en dus duurder) of te snel (en dus waarschijnlijk aanleiding geven tot kwaliteitsproblemen) kunnen zijn. U profiteert van dehulp van professionals om ervoor te zorgen dat u de juiste dienstverlener selecteert.
Bij overheidsopdrachtenmoeten de gunningscriteria natuurlijk strikt worden toegepast.

Onderhandelingen en gunningsverslag

Des négociations seront possibles ou non, en fonction du type de marché.

Wij kunnen je bijstaan tijdens deze onderhandelingen en onze mening geven over de haalbaarheid van de biedingen en claims van de verschillende bieders. 

Voor overheidsopdrachten kunnen we het technische gedeelte van het gunningsrapport schrijven.

Neem contact op met ons

Gepersonaliseerd advies om de hygiëne, netheid en groene ruimtes van uw bedrijf te verbeteren. Vertrouw op onze expertise om een gezonde en productieve werkomgeving te creëren.