Basisprincipes (Deel 2: één dag)
Herkennen en basisonderhoud van te onderhouden materialen. Do's en don'ts!

Les apprenants qui auront suivis ce cycle de formations, seront capables d’affronter positivement la plupart des problèmes rencontrés à la fonction d’« Inspecteur ». Cela au sens le plus large, à savoir : les aspects techniques, humains, de communication et de gestion.
Deze cursus is veelzijdig, net als het werk van een inspecteur : de knowhow (theoretische en praktische kennis) en interpersoonlijke vaardigheden (professionalisme, empathie, leiderschap, communicatie op verschillende niveaus, enz.)
Toekomstige inspecteurs, of inspecteurs met eerdere ervaring, teamleiders, gespecialiseerde schoonmakers.
Deze cursus stelt geen voorvereisten
Na afloop van de cursus kunnen cursisten een methode voor analyse/reflectie toepassen om correct te reageren op een verzoek of een schoonmaakprobleem. Ook zullen ze de toepassing van speciale technieken beheersen, afhankelijk van de materialen.
Ils sauront agir en connaissance de cause et construire un réseau de connaissances qui pourront les aider.
Methodologische bijdragen 35%
Praktisch werken 50%
Reflectie, discussie en debat over de ervaringen van de stagiairs en de trainer 15%

Deze cursus is opgebouwd rond vier verschillende thema's die samen een "geheel" vormen. Deze opleidingscyclus omvat ook praktische aspecten van het werk.
Dag 2: Herkennen en onderhouden van materialen.
o Herkennen van de verschillende soorten vloeren: veerkrachtige vloeren, natuursteen, tegels, beton, tapijt, parket, roestvrij staal, enz. (Tips en trucs)
o De verschillende mogelijke beschermingsproducten
o Mismatches tussen producten en materialen identificeren.
o Herinnering aan het type materiaal dat moet worden gebruikt (monoborstel, schijf, schrobzuigmachine)
o Hoe onderhoudt u ze: stel een echt jaarlijks onderhoudsprogramma of “cyclus” op voor elk van de verschillende vloertypes.
o Hoe stelt u de noodzaak van een diepgaand opfrissingsprogramma vast, wat komt erbij kijken en hoe formuleert u een voorstel aan de klant.

Basisprincipes (Deel 2: één dag)
Herkennen en basisonderhoud van te onderhouden materialen. Do's en don'ts!