Maintenance and repair of limestone-based natural stone (marble, etc.)

Specific characteristics of natural limestone floors. Care and maintenance

Duration
Objective:

Les apprenants qui auront suivis ce cycle de formations, seront capables d’affronter positivement la plupart des problèmes rencontrés à la fonction d’« Inspecteur ». Cela au sens le plus large, à savoir : les aspects techniques, humains, de communication et de gestion.

Cette formation est multiple, car la fonction d’inspecteur l’est également : le savoir-faire (les connaissances théoriques et pratiques) et le savoir-être (professionnalisme, empathie, leadership, communication à différents niveaux…).

Audience:

Future inspectors, or inspectors with previous experience, team leaders, specialists.

Prerequisites:

Basic training

Compétences visées:

After completing the course, learners will be able to implement an analysis/reflection process to respond correctly to a cleaning request or problem. Become proficient in the application of special techniques depending on the materials.

Ils sauront agir en connaissance de cause et construire un réseau de connaissances qui pourront les aider.

Teaching method:

Methodological input 35%

Practical work 50%

Reflection, discussions and debates based on the experiences of the trainees and the trainer 15%

Program:

Maintenance of natural limestone

o   Reflect on the problem encountered/ making the right assessment.

o   Que faire et comment selon le type de sol ?

o   Implementation of a maintenance programme: stripping, neutralisation, protection, shampooing, etc.

o   The work is finished: am I satisfied?

o   Quality or non-conformity criteria, corrective action.

Maintenance and repair of limestone-based natural stone (marble, etc.)

Specific characteristics of natural limestone floors. Care and maintenance

Cette formation m'intéresse

Contact us

Personalized advice to improve hygiene, cleanliness, and green spaces in your company. Trust our expertise to create a healthy and productive work environment.